Nie myśl jedynie o zwiększaniu wysokości płaconych przez klientów rachunków, ponieważ mogą oni poczuć się przez ciebie naciągani. To prawda, że większy rachunek oznacza większą sprzedaż. Jednakże techniki sprzedaży zaprojektowane w celu zwiększenia wysokości rachunków mogą sprawić, że klienci będą czuli presję. Goście przede wszystkim! Zarabiasz na obsłudze ludzi, a nie sprzedaży jedzenia! Skupiając się jedynie na obrotach, stawiasz swoich klientów na drugim miejscu. Pomyśl, jeśli każdy, kto kiedykolwiek jadł w Twojej restauracji, byłby bardzo zadowolony i nie mógł się doczekać powrotu tutaj wraz ze swoimi przyjaciółmi, jaką wtedy osiągnąłbyś sprzedaż? Mimo że w Twoim lokalu jest miło, a serwowane posiłki są smaczne, jeśli goście będą czuli się naciskani, by zamówić drogie danie, nic nie osiągniesz przez to, że wystawiasz duży rachunek, gdyż klienci nie odwiedzą Cię po raz kolejny.
Porada z książki:Skuteczna promocja i reklama za kilkanaście złotych dziennie (cz. I)